Parfémy zdražily před Vánocemi jen o 5,9 %, ceny starších řad naopak dlouhodobě klesají

Komerční sdělení

České e-shopy zdražují před Vánocemi sortiment parfémů pouze o 5,9 %. Vyplývá to z hloubkové analýzy společnosti Karsa Technologies, která hodnotila období od začátku září do poloviny listopadu. Parfémy se tak stávají jedním z mála zboží, které se díky stálým cenám vyplatí koupit i pod stromeček.

Z výsledků hloubkové analýzy společnosti Karsa Technologies vyplývá, že průměrná cena parfémů se v 10 předních českých e-shopech během tradičního předvánočního zdražování zvedla jen minimálně. Z průměrné ceny 798 Kč v září došlo v listopadu ke zdražení jen na 845 Kč. Dobrou zprávou je i fakt, že na výkyvy cen parfémů nemají žádný vliv kurzy měn. Čeští provozovatelé internetových obchodů jsou v současné době dobře předzásobeni a nabízejí především své skladové zásoby.

 „Z naší analýzy mimo jiné vyplynulo zajímavé zjištění, jež se týká oblíbených řad parfémů, které jsou již delší dobu na trhu. Jejich ceny totiž neustále mírně klesají a to téměř bez ohledu na předvánoční období. Parfémy, které se prodávají déle než jeden rok, jsou v současné době levnější o významných 36 % oproti době svého uvedení,“ upozorňuje Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům českých e-shopů nástroj pro porovnání cen konkurence v reálném čase. „Naopak u novinek si zákazník musí připlatit za exkluzivitu, a to průměrně až 319 Kč,“ dodává Ježek.

Analýzou bylo dále zjištěno, že zákazníci častěji preferují větší objemy flakónů, které jsou cenově výhodnější. Parfémů s objemem 100 ml se prodává až o 22 % více než těch, které mají 75 ml. Zájem o zvýhodněné větší balení parfémů projevují zejména muži, u kterých poptávka po 100 ml flakonech čtyřnásobně převyšuje zájem o menší objemy. Ženy sice větší balení také nakupují, ale jen 2,5krát častěji.

Nákup parfémů v internetových obchodech není pro české zákazníky už dávno překážkou. I v českých e-shopech totiž existuje možnost parfémy nejprve vyzkoušet. „Naši zákazníci preferují až z 33 % osobní odběr nakoupeného zboží. Při něm hojně využívají možnost přivonět si k testovacímu vzorku,“ vysvětluje Zdeněk Augusta z e-shopu Elnino.cz, který je pětinásobným držitelem ocenění ShopRoku. „Velice oblíbené jsou také dárkové poukazy, díky nimž si obdarovaný až po otestování vybere svůj parfém dle vlastní preference. V tomto ohledu se chování zákazníků liší například od koupi elektroniky,“ uzavírá Augusta.

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí