Třetina lidí nepříjemné věci raději sděluje přes SMS

Komerční sdělení

Nepříjemné informace, kdy bude muset vysvětlovat, proč přijde na schůzku se zpožděním, že na ni nepřijde vůbec nebo že neudělá věc ve slíbeném čase, sděluje třetina Čechů prostřednictvím SMS. Vyplynulo to z interního fokusu Tesco Mobile.

„Když jsme na základě interních statistik zjistili, že 34 % klientů utratí více za textové zprávy než za volání, začalo nás zajímat proč. Z fokusu se zákazníky jsme pak zjistili, že jde především o snahu uspořit čas a ušetřit si nepříjemné chvilky se sdělováním negativních informací,“ říká Branko Gugleta, marketingový ředitel Tesco Mobile.

SMS zprávy lidé nejčastěji využívají ve chvíli, kdy potřebují předat rychlou informaci typu sdělení místa a času setkání, ale také tehdy, když se obávají, že by se telefonát mohl protáhnout a oni na něco takového nemají čas nebo chuť. „Když zavolám, že něco ruším, někam nepřijdu nebo nedodám, je kolem toho vždycky spousta řečí, vysvětlování a výčitek, zatímco když napíšu SMS, je to tak o dvou až třech zprávách,“ vysvětlil jeden z účastníků fokusu. Přednost mají SMS dokonce i ve chvíli, kdy se na základě sdělené informace „rozjede“ mohutná SMS konverzace. Důvod? Psaná hádka se prý lépe „vydýchává“ než ta osobní.

Prostřednictvím Tesco Mobile, který jako jeden ze silné trojky českých virtuálních operátorů působí na českém trhu necelý rok, do dnešní doby zákazníci provolali na 16 milionů minut a poslali si více než 8,5 milionů textových zpráv.

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí