Dlužníci zapsaní do negativního klientského registru SOLUS dluží takřka 11,3 miliardy korun po splatnosti

Negativní registr klientských informací SOLUS uzavřel historicky rekordní rok své existence. Ke konci roku 2007 obsahoval registr informace o takřka 582 tisících spotřebitelů, kteří mají nebo v uplynulých třech letech měli problémy se splácením svých závazků. Celkem využívá služby registru SOLUS 25 společností z různých oborů podnikání.

Celkem obsahuje negativní klientský registr SOLUS více než 907 tisíc záznamů o takřka 582 tisících spotřebitelů. Zatímco ještě ke konci května činily pohledávky po splatnosti za dlužníky evidovanými v negativním klientském registru SOLUS necelých 9,5 miliardy korun, ke konci roku to již bylo 11,299 miliardy korun. „Nárůst dlužné částky po splatnosti nelze interpretovat jako nárůst rizika, na zvyšující se dlužnou částku po splatnosti má vliv rozšiřující se počet společností zapojených do činnosti registru a rozšiřující se okruh produktů, ze kterých jsou klienti do registru zařazováni“, uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS a výkonný ředitel Společnosti pro informační databáze, a.s.

Členské společnosti sdružení SOLUS ověřovaly v průběhu roku 2007 platební morálku svých potenciálních klientů prostřednictvím celkem 3,012 milionů dotazů. Meziročně se tak zvýšil počet dotazů do negativního klientského registru SOLUS o 53 % (v roce 2006 zaznamenal registr SOLUS 1,975 mil. dotazů, v roce 2005 to bylo 1,146 mil. dotazů). Nejaktivnější byly členské společnosti v listopadu 2007, kdy realizovaly více než 310 tisíc dotazů. „Jsme velice rádi, že registry klientských informací SOLUS jsou nezbytným a nezastupitelným standardem při řízení rizik u poskytovaných služeb, a to průřezově jednotlivými sektory“, doplnil Jan Stopka.

O významu a velkém přínosu negativního registru SOLUS v oblasti prevence rizika u poskytovaných služeb vypovídá tzv. „hit-rate“, tedy počet odpovědí „ano“, klient byl v databázi nalezen. Průměrná hit-rate činila v roce 2007 15,5 %, ale např. v posledních dvou měsících roku to bylo již více než 17 %. Znamená to, že každý 6-tý klient žádající o službu některého z členů sdružení SOLUS měl (v posledních třech letech) nebo ještě má problémy se splácením závazků u jiného člena.

„Potěšující je rostoucí počet záznamů o tom, že klient svůj dluh po splatnosti uhradil. V průběhu roku 2007 tak učinilo více než 195.000 tisíc dlužníků (v roce 2006 přes 95.000 a v roce 2005 necelých 20.000),“ uvedl Jan Stopka. Důvodem je zejména fakt, že negativní klientské registry SOLUS sbírají informace napříč různými ekonomickými sektory. „Díky rozšíření členské základny sdružení SOLUS o členy z nových sektorů vznikl efektivní tlak na dlužníky, kteří své dluhy raději vyrovnají, aby se vyhnuli komplikacím při žádosti o novou službu, a to i z jiného sektoru,“ dodal Jan Stopka.

SOLUS vytváří dva negativní klientské registry, které shromažďují informace o klientech, kteří se dostali do problémů se splácením svých závazků u některého ze členů sdružení SOLUS. Jde o Registr FO, do kterého jsou zařazovány fyzické osoby (spotřebitelé), a Registr IČ, do kterého jsou zařazovány fyzické osoby – podnikatelé a právnické osoby. Oba registry fungují na základě on-line dotazů a jednoznačně interpretovatelných odpovědí, které jsou poskytovány v čase kratším než jedna vteřina.

31. ledna 2008 19:47:00

Reklama

Témata

OSVČ a faktury

Téměř každý podnikatel či živnostník se setkal se situací, kdy mu obchodní partner nezaplatil...

Platby přes internet

Internetové bankovnictví nám šetří peníze a náš drahocenný čas. Správným výběrem internetového...

Termínované vklady

V současné době bankovní domy nabízejí klientům řadu různých produktů s rozličným způsobem...

Pojistné za rok 2013

Všechny OSVČ musí řádně doručit své zdravotní pojišťovně a OSSZ "Přehled o příjmech a výdajích...

Hrubá mzda

Pro zaměstnance je rozhodující, kolik za provedenou práci dostane na svůj bankovní účet. Pro...

Reklama
Reklama
Reklama

Životní pojištění

Rok 2015 a životní pojištění

Životní pojištění přináší živiteli rodiny jistotu, že v případě dlouhodobých zdravotních problémů, úrazu nebo smrti nebude rodina bez finančních prostředků. Dobrá smlouva o životním pojištění je nutností. Co vše se mění pro rok 2015 u životního pojištění?

Otevřete téma

Reklama

Kontakt | Inzerce | Partneři

ISSN 1802-5153,© Copyright DůmFinancí.cz (www.dumfinanci.cz ) Finanční portál 2006 - 2014 finFOCUS, s.r.o. a ČTK.

Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či zpřístupňování článků a fotografií je bez písemného souhlasu finFOCUS, s.r.o. zakázáno.

Seznam finančních úřadů Aktuální kurzovní lístek ČNB