Heineken kupuje ústeckou společnost Drinks Union

Komerční sdělení

foto: ilustrační fotografie

Nizozemská společnost Heineken kupuje ústeckou akciovou společnost Drinks Union. Koupí stoupne podíl Heinekenu na českém pivovarnickém trhu z osmi na 12 procent, celkový objem ročního prodeje na tuzemském trhu přesáhne 1,9 milionu hektolitrů. Informaci dnes zveřejnila mluvčí Heinekenu Kateřina Eliášová. Transakce ještě podléhá souhlasu antimonopolního úřadu. Podle tiskového vyjádření Heinekenu by akvizice měla skončit ve druhém čtvrtletí tohoto roku. Výše transakce nebude zveřejněna.

Společnost Drinks Union dnes potvrdila, že se už uskutečnil podpis dohody o budoucím převzetí jejích akcií společností Heineken. Podle mluvčího společnosti Drinks Union Josefa Vejlupka se má vzhledem k tržnímu postavení společnosti v následujících týdnech posuzovat celá transakce úřady pro ochranu hospodářské soutěže v Česku, Německu, Slovensku a Španělsku. „Předpokládáme, že transakce bude ukončena do konce června," dodal Vejlupek. Podle něj je prodej společnosti jen rozhodnutím akcionářů. Společnost dosud vlastnilo několik fyzických osob.

Drinks Union sdružuje pivovary Krásné a Velké Březno, Louny, Kutná Hora a likérku Granette. Vyrábí se v nich piva Zlatopramen, Březňák, Louny, Dačický, Lorec, Jarošov a Pivrnec.

„Tato akvizice výrazně posílí naši základnu a zkonsoliduje naši pozici na profitabilním českém trhu. Díky našemu geografickému rozložení násobenému silným a vyváženým portfoliem národních a regionálních značek budeme mít velkou příležitost více vytěžit ze značných možností růstu na českém trhu," komentoval transakci Nico Nusmeier, regionální ředitel společnosti Heineken N.V. pro střední a východní Evropu.

Heinekenu, jedné z největších pivovarnických skupin na světě, už v Česku od roku 2003 patří Starobrno a od loňského září také Královský pivovar Krušovice. Již po začlenění Krušovic se Heineken stal třetím nejsilnějším hráčem na českém pivovarském trhu s výstavem přes 1,6 milionu hektolitrů ročně, což odpovídalo tržnímu podílu kolem osmi procent. Nyní podíl Heinekenu na výrobě všech českých pivovarů vzroste na 14 procent, celkový objem roční produkce v ČR dosáhne 2,7 až tři miliony hektolitrů. Z toho export tvoří více než třetinu. Heineken očekává, že se mu po této koupi zvýší tržby již v roce 2009 a v roce 2012 se akvizice promítne do hodnoty společnosti.

V Česku je v současnosti kolem padesáti průmyslových pivovarů, které vyrábějí téměř dvacet milionů hektolitrů piva. Přes čtyři pětiny trhu ovládá jen sedm firem. Číslem jedna je Plzeňský Prazdroj s podílem skoro čtyřicet pět procent, následují Pivovary Staropramen a na třetím místě je Heineken.

Ústecká nápojářská skupina Drinks Union sdružuje čtyři pivovary a likérku Granette. Loni utržila za prodej piva a lihovin rekordních 1,29 miliardy korun. Firma prodala zhruba 900.000 hektolitrů piva. Zaměstnává 523 lidí. Úspěšný rok má z sebou i likérka Granette, která loni prodala rekordní množství lihovin, téměř 70.000 hektolitrů. Prodej lihovin se na celkových tržbách společnosti Drinks Union podílel zhruba čtvrtinou. Granette se stala loni druhou největší likérkou v ČR. Společnost Heineken v České republice vlastní pivovar Starobrno, jehož výrobní provozy se nacházejí v Brně a Znojmě v Jihomoravském kraji, a Královský pivovar Krušovice se základnou v Krušovicích v regionu Čech. Současné značkové portfolio Heinekenu v ČR zahrnuje značky Starobrno, Hostan, Zlatý Bažant, Krušovice a značku Heineken.

Značka Heineken se prodává téměř ve všech zemích světa. Společnost ve více než 65 zemích vlastní přes 115 pivovarů. Roční produkce 139 milionů hektolitrů piva činí z Heinekenu čtvrtou největší pivovarskou skupinu na světě z hlediska objemu. Tržby společnosti za rok 2007 dosáhly 12,6 miliardy eur, přičemž její čistý zisk před mimořádnými položkami a amortizací činil 1,1 miliardy eur. Heineken má 54.000 zaměstnanců.

Zdroj: Finanční noviny

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí