Začínající podnikatelé ve středních Čechách jsou opatrní

Komerční sdělení

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Při zakládání vlastní firmy středočeští podnikatelé příliš neriskují. Pouze 21 procent z nich do startu své firmy investovalo všechny své finanční prostředky. Naopak více než polovina si na podnikání vyčlenila jen část svých peněz a uvedla, že všechny peníze by neriskovali nikdy.

Výsledky vyplývají z online průzkumu Vodafone Business Zoom, který pro Vodafone mezi 400 majiteli malých a středních českých firem realizovala agentura Data Collect. Nejvíce středočeských podnikatelů tráví v práci 40 – 60 hodin týdně. Uvedlo to přes 40 procent respondentů. Každý pátý tamní podnikatel pracuje dokonce neustále. Prvenství v počtu podnikatelů, kteří si neodpočinou ani o víkendu, však drží kraj Plzeňský. K tomu, že pracují neustále, se tam přiznalo téměř 25 procent podnikatelů.

Typický středočeský podnikatel?

Pro téměř polovinu středočeských podnikatelů je obor podnikání zároveň koníčkem. Své začátky sice vnímali jako těžké, avšak začít podnikat v současnosti považují za ještě složitější. Proto nelitují a do založení vlastní firmy by se téměř 80 procent z nich vrhlo znovu.

Mobilní telefon je pro začínající firmy středočeského kraje naprostou nutností. Přiznalo to 67 procent tamních podnikatelů. Stejně tak přiznali, že by jejich firma bez funkčních mobilních telefonů nevydržela ani jeden jediný den. Avšak pouze čtvrtině z těchto začínajících firem nabídl některý z mobilních operátorů sám od sebe speciální tarif.

Práce a rodinný život jde Středočechům skloubit jen velmi těžko. Téměř polovina z nich přiznala, že rodina jejich podnikáním dodnes trpí a třetina zatím neměla čas ani na pořádnou dovolenou. V tom se liší například od podnikatelů v kraji východočeském, kde si třetina podnikatelů vzala dovolenou alespoň po třech letech. Skloubit práci a rodinu se daří nejlépe podnikatelům z kraje Severomoravského.

Až 63 procent středočeských podnikatelů financovalo založení firmy pouze z vlastních zdrojů. Pokud si respondenti půjčovali, jednalo se většinou jen o část peněz nutných na rozjezd firmy. Uvedlo to 21 procent dotázaných. Téměř desetina dotázaných neměla v hotovosti žádné peníze a skoro všechny prostředky na rozjezd si půjčila.

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí