Kolik si účtují banky za odhad ceny nemovitosti?

Autor: Hypoindex.cz
Vydáno: 8. dubna 2010 13:46:00
zdroj: sxc.hu

Základní podmínkou pro poskytnutí jakéhokoliv hypotečního úvěru je ručení nemovitostí v odpovídající ceně. Kolik si banky účtují za ocenění nemovitosti? Jaké jsou výhody a nevýhody online oceňování?

Slabá poptávka po nových hypotečních úvěrech rozhoupala banky k nejrůznějším marketingovým akcím. Nejčastějším způsobem, jakým se hypoteční banky snaží klienty zaujmout, je snížení úrokové sazby nebo sleva na poplatku za zpracování úvěrové dokumentace. Poplatek za vyřízení úvěru však zdaleka není jediným nákladem, s kterým je potřeba počítat při vyřizování hypotečního úvěru.

TIP: Přehled poplatků souvisejících s vyřízením hypotéky naleznete v článku „Kolik ve skutečnosti stojí vyřízení hypotéky?“.

Základní podmínkou pro poskytnutí jakéhokoliv hypotečního úvěru je ručení nemovitostí v odpovídající ceně. Na základě zjištěné ceny banka určí, kolik vám bude ochotna půjčit, a jakou vám nabídne úrokovou sazbu. Poměr hodnoty nemovitosti sloužící k zástavě a částce úvěru se označuje LTV (loan-to-value). Nyní banky až na výjimky půjčují maximálně do 90 % LTV, přičemž platí, že čím vyšší hodnota LTV (čím více se blíží cena nemovitosti částce úvěru), tím vyšší úrokovou sazbu vám banka nabídne.

Celý článek včetně tabulky cen naleznete na serveru Hypoindex.cz

Autor: Luboš Svačina

Reklama

Témata

Daň z příjmu za rok 2013

Do 1. dubna 2014 je základní termín pro podání daňového přiznání za rok 2013, občané, kterým...

OSVČ a faktury

Téměř každý podnikatel či živnostník se setkal se situací, kdy mu obchodní partner nezaplatil...

Finance a rozvod

Rozvodovost v Česku je jedna z nejvyšších v EU. Rozdovem trpí rodina nejenom citově a psychicky....

Bankovní registry

Všechny finanční instituce si prověřují nové zákazníky v některém z bankovních registrů. Kdo měl...

Nemoc a mateřství

Pro splnění nemocenských dávek (mateřské, ošetřovného a nemocenské) musí být splněny zákonné...

Reklama
Reklama

Administrativa v práci

Daňové povinnosti zaměstnance

Při nástupu do zaměstnání musí zaměstnanci podepsat pracovní smlouvu nebo pracovní dohodu. Aby měli nárok na daňové slevy, tak i prohlášení k dani. I zaměstnanci však mají někdy povinnost podávat daňové přiznání.

Otevřete téma

O webu DůmFinancí.cz | Inzerce | Loga

Užitečné: Seznam finančních úřadů | Aktuální kurzovní lístek ČNB

Partneři: Finanční poradenství | poradci-sobě.cz | Roští.cz | Bankovní poplatky.com | Moje poplatky.cz


Všechny materiály © Copyright 2006 - 2017 DůmFinancí.cz (dumfinanci.cz ). Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1802-5153. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Ekonomický portál DůmFinancí.cz vydává společnost FINFOCUS, s.r.o., Smluvní podmínky